O eBooku

A jak to vlastně celé začalo?

 

O podnikání jsem snila už dávno ale znáte to, člověk to má nalinkované ještě od rodičů - svatba, automobil, no a potom už jsou jen samá pozitiva a sociální jistoty..

A tak jsem se zaměstnala v korporátní společnosti a čekala na ten správný okamžik, který měl přijít s odchodem na mateřskou dovolenou. Celou dobu jsem si říkala, jak budu mít hromadu času se podnikání věnovat. Nechodit do práce na 8 hodin, být doma, u počítače, nohy v teple s kafíčkem na stole...Jak naivní představa to byla!

Je pravda, že jsem v té době neměla konkrétní nápad, v čem podnikat, a ta představa přišla právě s dětmi. Začalo to nevinně, výběrem kočárku, kterého jsem se v podstatě ani moc nechtěla účastnit, protože se mi to zdálo příliš složité na výběr. Mám ráda rychlá řešení, takže pro mě to znamenalo přijít do prodejny, něco vyzkoušet a odejít s vybraným modelem. Poté, co jsme zjistili, kolik kočárky stojí, jsem tak trochu zaváhala, a pro manžela to byl jasný pokyn k hloubkové analýze celého nákupního procesu. Takže domů jsme odjeli bez kočárku a vydali jsme se na veletrh dětského zboží.

Každý kočárek má asi milion parametrů, které je vhodné srovnat. Vzhledem k tomu, že pro první miminko jsme chtěli mít vše dokonalé, perfektní a bytelné (měl vydržet i pro dalšího potomka), plánovali jsem dát za kočárek vyšší částku. A tak nás čekal maraton hledání a srovnávání všech možných značek a typů. S manželem jsme oba vyšší, takže to byl první problém, který přes internet nezjistíte, že každý kočárek má jinou výšku podvozku, a ne všechny jsou vhodné pro vysoké rodiče. Teda pokud si neplánujete odrovnat záda pravidelným předklonem nebo neustálé používat vulgární výrazy při každém zakopnutí o kolečka kočárku. Podobných vtipných detailů je víc, a čím víc jsem se do toho dostávala, tím víc se mi to celé začalo líbit :-) Říkala jsem si, že budoucí rodiče určitě ocení skvělý zákaznický servis při výběru kočárku, protože na prodejnách na nás často neměli ani po půl hodině čekání čas. 

Kromě kočárků mě uchvátily všechny roztomilé a nádherně barevné dětské doplňky, no a nápad na podnikání byl na světě. Budu mít e-shop s kočárky a dětským zbožím! ..teda, ne hned ale později, jak se malý narodí a budu mít na to ten ČAS! Před otěhotněním mi jaksi nikdo neřekl, že těhotná žena pořád spí...

A také mě nikdo neupozornil nato, že malé dítě po narození například VŮBEC NESPÍ! Takže první rok po narození syna jsem nedělala nic jiného než to, že jsem hledala kousek volného místa a času nato, abych se dospala z neustálého koloběhu pláče, krmení, převlíkání a přebalovaní. Do toho nám osud poslal do vínku cystickou fibrózu, takže jsem o celodenní program měla postaráno nejen já, ale i všechny naše hlídací babičky a prababička.

Na podnikání nebyl čas ani energie. Celé se to zlomilo po druhém roce, kdy začal být malý víc soběstačný a moje hlava opět měla prostor pro práci na zajímavých myšlenkách. Pustila jsem se do toho a založila si eShop na Shoptetu. To byla skvělá volba, protože jsem v jejich FB skupině potkala pár super lidí, kteří mi hodně pomohli jak s nastavováním softwaru, tak s nastavením marketingových kampaní. 

První měsíce byly náročné ale neskutečně mě celý ten proces bavil. Rodina mi hodně pomáhala s hlídáním, a tak to celé šlo docela hladce. Teda až na plný dům obrovských a těžkých krabic s kočárky (ano, není to správně, ale o tom zas někdy později :), neustále naštvaného kurýra, kterého to s tak těžkými krabicemi faakt nebavilo, manžela, který po nocích komunikuje maximálně s ovladačem od televize, a tak podobně. Ale já z toho pidi eShopu měla takovou radost!

Vzhledem k tomu, že jsem eShop celou dobu vnímala jako vedlejší činnost, mohla jsem si dovolit nastoupit do původní práce na částečný úvazek nato, abych hned vzápětí podruhé otěhotněla :-) A v ten moment se začalo všechno měnit. Těhotná žena totiž nemůže tahat krabice těžké 15 - 20 kg, o únavě a potřebě pořád spát, už ani nemluvím. Obchod sice běžel ale těsně před prvním výročím založení firmy to, stále nebylo v tak zelených číslech, abych si mohla najmout zaměstnance. Nato, aby se eShop založený s minimálními náklady dostal do zelených čísel to obvykle trvá 1 - 2 roky. Někomu se to povede dřív, někomu později. Vše závisí například od exkluzivity nabízeného zboží, času a financí vynaložených na reklamu.

Věděla jsem, že sama s 2 dětmi to nebudu moct nadále vést. Bylo to dlouhé a těžké rozhodování ale, zcela logické. Manžel měl svou práci na plný úvazek, a podnikání v tomto odvětví ho nelákalo, takže jsem eShop uzavřela. Po narození druhého syna jsem si za toto rozhodnutí pravidelně každou probděnou noc a prospaný den děkovala :-)

 

Druhý syn nám rostl jako z vody a už to pro nás nebylo vše tak nové, jako s prvním dítětem, takže jsem si mohla dovolit přemýšlet o podnikání o něco dřív, než předtím. Vím, že děti tak brzy nevyrostou a jejich nároky na moji psychickou přítomnost jsou vysoké :) takže jsem uvažovala o směru, který by šel skloubit i v těchto bojových podmínkách. 

A tak vznikl nápad napsat eBook o tom, co se mi povedlo, i nepovedlo. Věřím, že existuje mnoho podobně přemýšlejících lidí jako já, kteří se touží realizovat ve světě e-commerce, a já bych jim moc ráda pomohla se v této oblasti rychle zorientovat.

Ze začátku to možná tak člověk nevnímá ale nejcennější co máme, je náš ČAS. Kdybych já na začátku měla možnost koupit si eBook, který mě navede na správné zdroje, bez zdlouhavého dohledávání, tak bych do toho okamžitě šla. Mnoho dní a nocí jsem strávila tím, že jsem hledala, co všechno vlastně eShop obnáší. Všude byl nějaký kousek informace ale nikde jsem to nenašla pohromadě. Brouzdat v mobilu na pískovišti není úplně ideální, ale mít v ruce eBook, který mne rovnou navede, co si přečíst, by byla paráda.

Mnoho lidí v práci u svého zaměstnavatele přemýšlí o tom, že se jim v té práci vlastně nechce být, a že by mnohem raději dělali něco, co jim skutečně dělá radost. V průběhu přestávky je ideální čas chvilku brouzdat po internetu a prozkoumávat možnosti. Toto brouzdání však nemusí nikam vést, protože sice najdete pár zdrojů, kde se něco o založení eShopu dozvíte ale máte v mobilu otevřených 20 záložek, a sami se v tom nevyznáte, co jste kde četli. V eBooku máte všechny zdroje na jednom místě. Stačí kliknout a jste tam. Zároveň s eBookem dostanete checklist, na co nezapomenout a šablonu Lean Canvas s předvyplněným příkladem, jak by Váš business plán na jednu A4 mohl vypadat.

Vše v jednom, rychle a bez zdlouhavého hledání. Navíc se mne můžete kdykoliv a na cokoliv zeptat v mé facebookové skupině Podnikatelský sen. Čtu všechny maily i komentáře, a na všechno se snažím co nejrychleji odpovědět. 

Věřím, že když jste to dočetli až sem, jste rozhodnuti udělat první krok na této skvělé cestě za Vaší lepší budoucností, která Vám je možná blíž, než čekáte.